Jednym z częściej spotykanych pojęć związanych z marketingiem, jest folder reklamowy. Czym się charakteryzuje? Jakie branże biznesu najczęściej z niego korzystają? Co można reklamować za pomocą folderu?
Czym jest folder reklamowy?
Folder reklamowy, to jeden ze sposobów promocji, stosowanych w marketingu, zaliczany jednocześnie do bardziej tradycyjnych aspektów tej działalności. Najczęściej przybiera on formę papierowych arkuszy, nierzadko nawet kilkunastostronicowych, ale coraz częściej można je spotkać także w wersjach cyfrowych, udostępnianych przez firmy online, np. na stronie internetowej. W ten sposób każdy zainteresowany klient, może w spokoju przejrzeć jego zawartość bez wychodzenia z domu, co może pomóc w podjęciu lepszej decyzji zakupowej.
Do czego służy folder reklamowy?
Jak sama nazwa wskazuje, folder reklamowy, ma funkcję przede wszystkim promocyjną, choć pod wieloma względami może być to traktowane także jako pewien dodatek. Mogą występować w różnych formatach, ale najczęściej można w nich znaleźć przedstawienie wszystkich dostępnych produktów (czasem usług), które oferuje dana forma, razem z wykazem cen. Jest to więc pewna prezentacja towarów, wraz z ilustracjami. W ten sposób klienci mogą zapoznać się ze wszystkimi danymi.
W jakich branżach wykorzystuje się foldery reklamowe?
Wiele branż wykorzystuje foldery reklamowe, choć zazwyczaj można je spotkać przede wszystkim w handlu i sprzedaży różnych towarów. Sięgają po nie sklepy i markety spożywcze, a także budowlanka, przemysł, motoryzacja, różnego rodzaju warsztaty i inne firmy. Tak naprawdę, lista działalności gospodarczych, które z tego korzystają, jest naprawdę długa. Jak się okazuje, to popularna metoda reklamy i prezentacji najróżniejszych rodzajów towarów. Dla odmiany równie często sięgają po to choćby branże turystyczne, poprzez foldery reklamując wyjazdy krajowe i zagraniczne.
Co powinien zawierać folder reklamowy?
Zawartość folderów reklamowych w znacznej mierze będzie uzależniona od kilku czynników jak rodzaj działalności, czy zakres dostępnych usług. Oczywiście istotne będzie odpowiednie zaprojektowanie takiej formy reklamy, aby zawarte były w niej wszystkie podstawowe informacje, co jednocześnie będzie współgrało z prezentacją wizualną danej firmy. Wszystko powinno być więc jak najbardziej czytelne i jasne dla klientów, którzy z takich folderów powinni się dowiedzieć: jakie produkty są dostępne, w jakich cenach, jakie są możliwe inne warianty i usługi czy jak dana oferta prezentuje się na tle innych danych. Z tego też względy wiele takich form reklamowych posiada oprócz zdjęć towarów także tabele i wykresy.
Co można reklamować folderem reklamowym?
Niektóre branże zostały już wymienione, ale warto przyjrzeć się bliżej temu, co można reklamować za pomocą folderów. Zaliczyć można do tego: produkty spożywcze, meble, produkty remontowe i budowlane, części motoryzacyjne, jak i ogólnie samochody czy inne pojazdy, ubrania, sprzęty gospodarstwa domowego, elektronikę. Jest tego naprawdę dużo. Jak pewnie wielu z nas mogło zauważyć, zdecydowania większość popularnych sklepów i marketów posiada własne foldery reklamowe.