Jak nadać paczkę w paczkomacie bez etykiety? Krok po kroku

nadanie paczki do wysylki

Zastanawiasz się, jak nadać paczkę w paczkomacie bez etykiety? Nadawanie paczek bez etykiety to dosyć popularny sposób odsyłania zakupionych przedmiotów. Opcja ta jest dostępna wśród usług InPostu. Wystarczy umieścić na paczce kod otrzymany SMS-em lub w aplikacji mobilnej i zanieść przesyłkę do wybranego paczkomatu. Jak samemu wygenerować kod i jak nadać paczkę w paczkomacie InPost? Podpowiemy Ci, jak to zrobić krok po kroku.

Przygotuj paczkę do nadania w paczkomacie

Nadanie paczki w paczkomacie bez etykiety jest niezwykle proste. Brak konieczności drukowania etykiety stanowi bardzo wygodne i ekologiczne rozwiązanie, ponieważ pozwala zaoszczędzić nie tylko czas, ale także papier i tusz w drukarce. Jak nadać paczkę w paczkomacie InPost bez etykiety?

Przygotuj paczkę do nadania i zabezpiecz przedmioty znajdujące się w środku przed ewentualnymi uszkodzeniami podczas transportu. Jeśli wysyłasz delikatne rzeczy, owiń je folią bąbelkową lub umieść w paczce inny materiał amortyzujący wstrząsy. Kiedy masz już przygotowaną przesyłkę, dokładnie zmierz jej długość, szerokość i wysokość. Nadanie paczki w paczkomacie wiąże się z dostosowaniem jej gabarytów do wielkości skrytki. InPost oferuje trzy gabaryty przesyłek w różnej cenie:

  • Gabaryt A: 8 × 38 × 64 cm (max. 25 kg);
  • Gabaryt B: 19 × 38 × 64 cm (max. 25 kg);
  • Gabaryt C: 41 × 38 × 64 cm (max. 25 kg).

Jak nadać paczkę w paczkomacie bez etykiety?

Jak nadać paczkę w paczkomacie InPost? Najłatwiej zrobić to w aplikacji InPost Mobile. Możesz ją pobrać na smartfona ze Sklepu Play lub App Store. Aplikacja jest dosyć intuicyjna, więc nadanie przesyłki nie powinno sprawić Ci większych problemów. Ikonkę „Nadaj” znajdziesz w dolnej części interfejsu. Wybierz, jak paczka ma trafić do adresata — czy paczka ma zostać dostarczona do innego paczkomatu, czy też trafić na konkretny adres za pośrednictwem kuriera InPost. Następnie określ gabaryt swojej przesyłki, zgodny z wymiarami paczki i kliknij „Dalej”.

Teraz wypełnij dane odbiorcy (imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail), a potem wskaż paczkomat, w którym chcesz umieścić paczkę. Na poststawie Twojej lokalizacji, aplikacja InPost Mobile podpowie Ci, jaki paczkomat znajduje się najbliżej. Wybierz metodę płatności — możesz skorzystać z kodu BLIK, zdecydować się na opłacenie kosztów przesyłki kartą lub wykonać szybki przelew DotPay. Po dokonaniu płatności otrzymasz w aplikacji 9-cyfrowy kod nadania z kodem QR. Kod nadania znajdziesz również w swojej skrzynce mailowej.

Jak nadać paczkę w paczkomacie z kodem?

Jeśli chcesz, możesz zapisać na paczce kod nadania, jednak nie jest konieczne. Zanieść przesyłkę do wskazanego wcześniej paczkomatu i przy ekranie obsługi zeskanuj kod QR z aplikacji. Innym rozwiązaniem jest wybór w panelu opcji „Mam kod nadania lub kod zwrotu” i ręczne wprowadzenie 9-cyfrowego kodu, który znajdziesz w InPost Mobile. Następnie włóż paczkę do skrytki, która się otworzy i zamknij ją. Przesyłka została właśnie nadana i niebawem wyruszy w drogę do odbiorcy. Jej status możesz teraz śledzić w aplikacji w zakładce „Nadaję”, na stronie inpost.pl pod opcją „Śledzenie paczki”, a także przez chatbota po wpisaniu 24-cyfrowego numeru przesyłki.

Nadanie paczki w paczkomacie bez etykiet jest bardzo proste, dzięki intuicyjnej aplikacji mobilnej. Natomiast brak konieczności drukowania etykiety pozwala zaoszczędzić czas i zadbać o planetę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.