Jak stworzyć swój własny Fanpage? Oto pytanie które co rusz w dobie internetowego i Facebookowego szału zadają sobie wszyscy, począwszy od znudzonych nastolatków, a skończywszy na właścicielach mniejszych i większych firm. Jeżeli więc zastanawiasz się nad tym jak zrobić Fanpage i nie masz pojęcia od czego zacząć, to przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik na ten temat.
» Popularność Fanpage’ów
» Nie zapomnij o własnym profilu
» Część pierwsza… nazwa i dane
» Część druga… zdjęcie, informacje oraz adres
» Tło jest niezbędne
Popularność Fanpage’ów
Nie da się ukryć bowiem, że stworzenie Fanpage’a to świetny pomysł na zwiększenie popularności swojego biznesu. Nic tak bowiem nie działa na ludzi jak nawiązanie bezpośredniego kontaktu z nimi, co mile łechta ich ego. A cóż dopiero się dzieje, kiedy jeszcze na tych wszystkich stronach organizowane są konkursy, które wywołują w nas takiego ducha walki jakiego nie ma nawet najlepszy maratończyk.
Nie zapomnij o własnym profilu
Niestety, ale aby założyć stronę na Facebooku najpierw musimy posiadać tam własne konto. Co prawda niektórzy niekoniecznie mają ochotę na socjalizowanie się z całą resztą świata, ale mając na uwadze taki szczytny cel jak stworzenia Fanpage’a warto się poświęcić. Jak to mówią coś za coś…
Część pierwsza… nazwa i dane
Po zalogowaniu się do profilu po Twojej lewej stronie z łatwością ujrzysz rubrykę „Strony” oraz napis „Utwórz stronę”. Wystarczy, że na niego klikniesz i już… bach! Przejdziesz w ten sposób do tworzenia swojego Fanpage’a. Twoim oczom ukaże się witryna, na której będziesz mógł wybrać rodzaj Fanpage’a, w zależności od tego czym zajmuje się Twoja firma.
- Dla przykładu załóżmy, że otwieramy kawiarnię o nazwie „Łakocie”. W tym przypadku zdecyduję się na kategorię „lokalny biznes lub miejsce” oraz podkategorię „restauracja, kawiarnia”. Potem musimy jeszcze wypełnić wszystkie niezbędne dane teleadresowe;
- W skład tych informacji wchodzi także nazwa naszego profilu pod jaką inni będą widzieć nasz Fanpage. Będziemy mogli ją zmienić, lecz tylko do momentu, w którym strona nie przekroczy stu fanów.
Część druga… zdjęcie, informacje oraz adres
To jednak nie wszystko, a tworząc własną stronę na Facebooku, trzeba pamiętać o wielu innych szczegółach, które sprawią, że będziemy lepiej widoczni oraz, że potencjalni klienci będą mieli możliwość trafić do nas bezpośrednio. Szczegóły i informacje!
- Naszym kolejnym krokiem będzie konfiguracja. Tutaj zajmiemy się dodaniem zdjęcia profilowego naszego biznesu – na przykład autorskiego logo
- W kolejnej zakładce czeka na nas wypełnienie podstawowych danych na temat Fanpage’a. To tam będziemy mogli dodać także adres naszej firmowej witryny www
- Następnie będziemy musieli ustalić adres strony na Facebooku. Powinien być on prosty do zapamiętania, tak aby klienci nie mieli żadnego problemu z jego wpisywaniem w okno wyszukiwarki internetowej. Warto dodać, że adres ten musi być niepowtarzalny, więc czasami system może nie zaakceptować naszej pierwszej propozycji i zmusić nas do dalszego główkowania. W moim przypadku wyglądałoby to tak http://www.facebook.com/kawiarnialakocie
Tło jest niezbędne
Wiele mówi się o tym, że to właśnie zdjęcie w tle ma także duży wpływ na to, czy ktoś zagości na naszym Fanpage’u na dłużej. Warto więc dobrze zastanowić się nad jego wyborem. Od siebie dodam, że jeżeli już nie dodajemy fotografii, których właścicielami jesteśmy, to pamiętajmy o tzw. „stock photos”, czyli serwisach, na których możemy pobrać zdjęcia bez naruszania praw autorskich.