Co często psuje się w samochodach Citroen?

logo samochodu Citroen

Citroen to francuski samochód, a te w powszechnej opinii uchodzą za awaryjne. Wiadomo, że wiele zależy nawet nie tyle od modelu, co od konkretnego egzemplarza. Nie mówiąc o sposobie użytkowania. Jednak nie ma co się oszukiwać – stereotyp nie bierze się znikąd. Samochody te zasłużyły sobie na miano awaryjnych. Co najczęściej psuje się w Citroenach?

Citroen – awarie tylnego zawieszenia

Umówienie usterek przydarzających się w samochodach marki Citroen omówimy zaczynając od tylnego zawieszenia. Niestety jest to pięta achillesowa. To, z czym najczęściej należy liczyć się, gdy jeździ się Citroenem, to wybijanie się sworzni wahaczy i łączników stabilizatorów.

Tylna belka skrętna to w ogóle bolączka tych aut. Niestety bardzo często już po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów konieczna jest regeneracja lub naprawa tej konstrukcji. Układ z pozoru prosty, ale dość kapryśny. Niedostosowany do polskich dróg. Składa się z wielu elementów: poprzecznicy, wahaczy, czopów, łożysk igiełkowych, sprężyn.

Na szczęście nie brakuje warsztatów, które specjalizują się w serwisie tylnej belki w samochodach Citroen, przykładowe ceny napraw sprawdzić można na wymianatylnejbelki.pl/cena-naprawy-belki/naprawa-tylnej-belki-citroen. Jeśli jeździ się francuskim autem, trzeba być wyczulonym na ten element. Zwłaszcza, jeśli jest się posiadaczem modeli Citroen Xsara, Xsara Picasso, C5, Saxo, Berlingo.

Przednie zawieszenie w samochodach marki Citroen

Skoro o zawieszeniu mowa, warto zastanowić się, jak to wygląda z przodem. Największe zastrzeżenia budzi trwałość przedniego zawieszenia w modelu C5, ale jego naprawy na szczęście są tanie. Nawet, gdy chce się sięgnąć po oryginalne części. Niektórzy użytkownicy mogą narzekać na zbyt „twarde” zawieszenie, innym może się to podobać.

Usterki silników w Citroenach

Warto zaznaczyć, że silniki benzynowe stosowane w Citroenach cieszą się dobrą sławą, nie stwarzają większych problemów w eksploatacji. Co więcej – są bardzo ekonomiczne! Mowa o jednostkach 1,1 i 1,4 litra. Chociaż pierwszy z silników odradzany jest z uwagi na małą dynamikę. Zdarza się, że w silnikach benzynowych Citroen coś nie działa jak należy i trzeba udać się do warsztatu. Zazwyczaj uszkodzeniu ulegają cewki zapłonowe, silniczek krokowy biegu jałowego. Jednak nie ma co się obawiać większych awarii.

Gorzej z silnikami Diesla. Te, tak jak i w autach innych marek mają swoje bolączki. Wynagradza je wysoki maksymalny moment obrotowy i dynamizm, ale koszty napraw, jak się coś zepsuje bywają ogromne… Co ulega awariom najczęściej? Oczywiście intercooler, wtryskiwacze Common rail, turbosprężarka. Są też bolączki typowe dla konkretnych wersji silników Diesla w Citroenach. I tak w jednostce 1,6 HDI pada dwumasowe koło zamachowe, a w 1,4 HDI często dochodzi do wycieków oleju. W pierwszym z wspomnianych często, bo co ok. 100 tys. km wymaga wymiany łańcuch łączący wałki rozrządu.

Elektronika i elektryka w samochodach Citroen – awarie

Niestety, słabym ogniwem samochodów marki Citroen je elektryka i elektronika. Źle zabezpieczone kable szybko ulegają korozji. Przez to w aucie zaczynają „wariować” wszystkie istotne urządzenia. Migające wskaźniki to najmniejsze zmartwienie. Problemy z komputerem komfortu BSI lub z panelem klimatyzacji mogą zmartwić. Nie mówiąc o odmawiającym posłuszeństwa centralnym zamku, immobilizerze. Zdarza się, że nawet kierunkowskazy przestają działać.