Co to jest folder reklamowy i co powinien zawierać?

Co to jest folder reklamowy i co powinien zawierać?

Jak głosi stare powiedzenie: „reklama jest dźwignią handlu”. Dzisiaj, przy tak dużej konkurencji, tym bardziej trzeba postawić na marketing. Można wybrać klasyczne formy reklamy, takie jak np. folder, a także skupić się na promocji w Internecie. Niezależnie od tego, jak chcemy się reklamować, powinniśmy zlecić to profesjonalistom. Tylko wtedy możemy być pewni, że przyniesie to skutek.

Czym jest folder reklamowy?

Jednym z najczęściej stosowanych prospektów reklamowych jest folder reklamowy. Zwykle ma formę jednego arkusza papieru. Występuje w różnych formatach, ale może mieć maksymalnie cztery strony. Jego głównym zadaniem jest prezentacja towarów lub usług przy użyciu tekstu, ilustracji, wykresów, map i innych danych w formie graficznej.

Nie należy mylić go z ulotką, mimo że ma podobny cel – zainteresowanie odbiorcy prezentowaną ofertą. Jeśli chcemy zamówić taki prospekt reklamowy dla naszego biznesu, to warto wybrać firmę, która ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu folderów reklamowych i stosuje najnowsze techniki, a także wysoką jakość wydruku. Dzięki temu dostaniemy materiały zrobione w profesjonalny sposób, które będą dobre merytorycznie i wizualne.

Co powinien zawierać folder reklamowy?

Na samym początku folderu należy umieścić podstawowe informacje o ofercie. Najlepiej w sposób graficzny, tak – by można je było dostrzec bez zagłębiania się w jej treść. Pamiętajmy, że dzisiaj liczy się nie tylko jakość informacji, ale także czas, jaki zajmuje nam dotarcie do nich. Następnie najlepiej wymienić wszelkie mocne strony produktów i usług, zwłaszcza korzyści, jakie może z nich czerpać kupujący.

W folderze reklamowym warto zamieścić także wszelkie dane statystyczne, wyniki ankiet itp., najlepiej w formie tabelek, wykresów i infografik. Takie informacje wpływają na wiarygodność i budzą zaufanie, np. jeśli umieszczamy informacje o tym, ile osób skorzystało z danego produktu. Można także dołączyć opinie zadowolonych konsumentów, to nimi najczęściej kierujemy się, porównując takie same lub podobne towary czy usługi.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Najważniejsze są emocje! Powinniśmy napisać nasz folder reklamowy tak, by opisywany produkt wpłynął na wyobraźnię potencjalnego klienta. Jeśli oferta wywoła pozytywne emocje, to na pewno zostanie zapamiętana. Powinniśmy tekstem zawartym w broszurze zaskakiwać, obiecywać, okazywać zrozumienie, wychodzić naprzeciw potrzebom klientów, którzy nie chcą wydawać pieniędzy, nie mają czasu, ale muszą odnieść wrażenie, że są w 100 procentach pewni, że właśnie ten konkretny produkt lub usługa jest tym, czego w danej chwili najbardziej potrzebują.

Równie ważne jest to, by folder reklamowy był spójny z całą identyfikacją wizualną firmy. Właśnie dlatego najlepiej zlecić jego wykonanie firmie, która przygotowała nam logo i inne materiały reklamowe, jak wizytówki, czy papier firmowy. Dzięki temu użyta zostanie ta sama kolorystyka i kroje pisma. To wpływa na rozpoznawalność marki, a także na zaufanie klientów.

2 comments

Leave Comment
  1. Profeska

    Ja lubię jak informacje w folderach są odpowiednio „wyważone”. Nie za dużo i drobnym maczkiem, ale też nie tylko hasło reklamowe i koniec. Nie lubię też krzykliwych kolorów i fontów jak z Painta. Lepszy jest elegancki minimalizm.

  2. klient

    Nigdy nad tym się nie zastanawiałem. Faktem jest, że niektóre lądują w koszu, a inne przyciągają uwagę. Co o tym decyduje?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *