Samochód doznał usterki i musimy się udać do serwisu, aby ją usunąć? Pojawia się więc kolejny problem – jaki warsztat samochodowy wybrać? Czym się przy tym kierować? Jak znaleźć dobrego mechanika samochodowego i nie dać się oszukać? Oto kilka podpowiedzi na temat tego, na co zwracać uwagę przy poszukiwaniu dobrego warsztatu samochodowego.
- Jakie usługi oferują warsztaty samochodowe?
- Jakie są opinie o mechaniku samochodowym?
- Jakie jest podejście mechanika samochodowego do klienta?
- Jak wygląda warsztat samochodowy?
- Pamiętaj o protokole przyjęcia auta do warsztatu samochodowego
Jakie usługi oferują warsztaty samochodowe?
Warsztaty samochodowe mogą być różne i mogą także oferować różne zakresy usług. Zanim więc zdecydujemy się na wybranie do jednego z nich, dobrze byłoby zapoznać się z dostępną ofertą. Jest to ważne, ponieważ mechanik samochodowy może oferować wiele usług (top-autoserwis.pl), jak również specjalizować się w konkretnej dziedzinie technicznej naprawy pojazdów. Jeżeli okaże się, że w danym serwisie nie można wykonać niektórych napraw, będzie to zarówno strata czasu, jak i pieniędzy. Gdy warsztat świadczy szerszy zakres usług, mamy większe szanse na pełną, szybszą i tańszą obsługę.
Jakie są opinie o mechaniku samochodowym?
W dobie internetu wyszukanie opinii dotyczących usług konkretnych firm nie jest żadnym problemem. Bardzo przydatne mogą być także polecenia ze strony znajomych, którzy mieli już doświadczenie z warsztatem samochodowym i na tej podstawie mogę wyrobić sobie zdanie o jakości obsługi. Jeżeli więc przeczytamy lub usłyszymy, że dany serwis samochodowy jest godny polecenia, cena adekwatna do usługi, a pracownicy to profesjonaliści, wtedy będziemy wiedzieć, że warto jest się tam udać.
Jakie jest podejście mechanika samochodowego do klienta?
Chodzi tutaj zarówno o pierwszy kontakt z mechanikiem samochodowym, jak i przeprowadzenie z nim rozmowy i ustalenie zakresu napraw. Jadąc do serwisu interesują nas przecież takie kwestie jak to, co trzeba naprawić, ile będzie to kosztowało oraz jak długo to zajmie.
W pierwszej kolejności najlepiej jest skontaktować się z warsztatem telefonicznie i omówić sytuację, podając szczegóły tego, jak doszło do uszkodzenia, a także czy były już przeprowadzane jakieś prace serwisowe auta. Na tej podstawie mechanik powinien ustalić co nawaliło, dlaczego i podać orientacyjną cenę oraz czas na przeprowadzenie prac. Powinno być widoczne zainteresowanie klientem, jego problemem i umieć odpowiedzieć na wszystkie pytania bez zbywania i kręcenia.
Ważny jest także stały kontakt w warsztatem i mechanikiem, najlepiej telefoniczny. Pozwala to na weryfikowanie pojawiających się na bieżąco problemów, nowych usterek czy potrzeby przedłużenia czasu naprawy, a także pojawiających się kolejnych kosztach.
Jak wygląda warsztat samochodowy?
Miejsce pracy mechaników samochodowych też jest ważne – idąc na rozmowę w sprawie naprawy auta, warto jest się przyjrzeć temu, jak jest zorganizowana praca warsztatu. Już prosta obserwacja pomoże nam ocenić, czy mechanicy są kompetentni, a wyposażenie w pełni kompletne i pozwalające na przeprowadzanie napraw w sposób profesjonalny. Jeżeli brakuje narzędzi, bądź są one wszędzie porozrzucane, a otoczenie brudne i z walającymi się wszędzie śmieciami, można wyjść z założenia, że mamy do czynienia z niechlujstwem. Skoro nie potrafią zadbać o miejsce swojej pracy, to jak zajmą się naszym samochodem?
Pamiętaj o protokole przyjęcia auta do warsztatu samochodowego
Protokół z przekazania auta do warsztatu jest ważnym dokumentem, ponieważ zawiera on opis usterek, listę prac do przeprowadzenia, czas naprawy, a także ewentualne dodatkowe koszty, które mogą się pojawić. Dzięki temu unikniemy sytuacji, gdy po odzyskaniu samochodu dowiadujemy się, że cena serwisu znacząco przekracza wcześniejsze szacunkowe. Mechanik musiał wykonać jeszcze całą masę dodatkowych czynności, o których wcześniej nie było mowy i nas o tym nie powiadomił.
W protokole zawarte są także wszystkie dane techniczne samochodu, które zabezpieczą nas przed ewentualnymi uszkodzeniami ze strony mechaników. Poza tym, po odbiorze auta powinniśmy dostać także gwarancję, pozwalającą na powrót do serwisy, gdyby pojawiła się usterka zaraz po powrocie od mechanika.