Pracownik wielkiej korporacji, znudzony wykonywaną pracą, nierzadko pragnie otworzyć swoją własną firmę budowlaną. Istnieją jednak pewne czynniki mogące wpłynąć na powodzenie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Przyszły przedsiębiorca musi się liczyć z wieloma utrudnieniami, jak i wydatkami. O czym warto pamiętać?
• Internet kopalnią zleceń dla firmy budowlanej
• Ulotka, plakat i poczta pantoflowa jako formy reklamy
Samo założenie działalności gospodarczej nie jest zbyt skomplikowane, jednak trudności powstają wtedy, gdy nie ma pracy, a konkurencja rośnie w siłę. Pomocne w tym przypadku będzie pozyskiwanie zleceń z różnych źródeł. Jak więc założyć firmę budowlaną i odnieść sukces?
Internet kopalnią zleceń dla firmy budowlanej
Zlecenia można pozyskiwać na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest internet. To właśnie cyberprzestrzeń jest istną kopalnią usługobiorców. W sieci można znaleźć portale, na których klienci zgłaszają zapotrzebowanie na niektóre usługi, dzięki temu istnieje dość duża szansa na zdobycie zleceń.
Wadą takich rozwiązań jest bardzo duża konkurencja, która często wykonuje usługi za niewielkie pieniądze, kosztem jakości materiałów i dobrego wykonania. Niestety, przeciętni klienci szukają w Internecie firm mogących wykonać wszelkie prace budowlane za cenę możliwie jak najniższą.
W sieci można również dowiedzieć się o przetargach organizowanych przez różne instytucje. Przyszły właściciel firmy budowlanej musi być jednak świadomy, że i w tym przypadku cena odgrywa dużą rolę, czasami kosztem jakości.
Niezależnie od tego czy przyszły przedsiębiorca zdecyduje się na wykorzystywanie internetu jako źródła pozyskiwania klientów i zleceń, to niewątpliwie musi istnieć w globalnej sieci. Dlatego konieczne jest stworzenie strony internetowej, na której będą umieszczone wszelkie informacje użyteczne dla potencjalnych zleceniodawców.
Ulotka, plakat i poczta pantoflowa jako formy reklamy
Być może dla niektórych jest to dość trywialny sposób pozyskiwania klientów, ale niejedna firma budowlana przekonała się, że siła plotki jest niezwykła w tym ujęciu. Dobrze wykonane usługi są najlepszą rekomendacją. Oczywiście ulotka czy plakat przynosi pewien pozytywny skutek, ale te formy reklamy połączone z siłą rekomendacji mają większą siłę. Należy jednak przy tym pamiętać, że reklama działająca na zasadzie rekomendacji działa w dwie strony.
Ten rodzaj reklamy może w równym stopniu pomóc, jak i zaszkodzić. Źle wykonywane usługi, niewywiązywanie się z umów lub stosowanie materiałów wątpliwej jakości stają się bardzo szybko zauważalne przez klientów. Ich opinia może zrujnować niejedną firmę budowlaną.
Ktoś kiedyś powiedział, że negatywna opinia jednej osoby pociąga za sobą siedmiu innych klientów, więc przyszły budowlaniec musi liczyć się ze zdaniem zleceniodawców, brać pod uwagę ich sugestie i oczekiwania. W tym przypadku należy pamiętać, że to klient jest pracodawcą, który w najgorszym przypadku może nam nie zapłacić.