5 sposobów, by wzmocnić wewnętrzną pewność siebie

Wystraszona kobieta

Niektóre osoby tylko z pozoru wydają się pewne siebie, dynamiczna postawa wobec życia jest w większość maską przybieraną dla obrony. Jeśli wzmocnisz pewność siebie na tyle, że będzie ona wypływała z Twojego wnętrza, nie tylko osiągniesz sukcesy w sferze zawodowej, ale także osiągniesz szczęście i harmonię.

1. Nie oceniaj się zbyt nisko

Masz własną wartość i dobrze, byś miał tego świadomość. We własnych oczach możesz dojrzeć osobę nieśmiałą, mało zdolną czy taką, której wiele rzeczy nie wychodzi. Warto, byś zaczął odróżniać to, jak widzisz siebie, od tego jak jest naprawdę. Nie chodzi tu zresztą o przeglądanie się w cudzych oczach, tylko o uświadomienie sobie swoich zalet. Spróbuj wypisać na kartce wszystkie czynności, które wykonujesz dobrze, nie zapominaj nawet o tych mało istotnych detalach. Twoje niezadowolenie z samego siebie jest zupełnie nieuzasadnione. Świadomość samego siebie jest bardzo ważna w kontaktach z innymi ludźmi, jeśli zobaczą przed sobą pewnego siebie człowieka, ich podejście zmieni się diametralnie na Twoją korzyść. Unikniesz też manipulacji ze strony innych osób, które mogłyby wykorzystać Twoją niepewność.

2. Zaufaj sobie

Pewnie często masz poczucie, że nie wiesz sam, co jest dla Ciebie dobre. Wynika to z braku zaufania do samego siebie. Uwierz w to, że to Ty sam dla siebie jesteś osobą najbardziej kompetentną. Zamiast pytać znajomych, co masz zrobić, zdaj się w tej kwestii na siebie. Wymaga to pewnej odwagi w podejmowaniu decyzji – Twój wewnętrzny głos może Cię zaskoczyć.

Mężczyzna w dżinsach siedzi na podłodze

3. Odważ się na zmianę

Nie bój się wziąć odpowiedzialności za własne życie, Twój los być może jest zapisany w gwiazdach, ale to Ty jesteś panem swojego istnienia. Dobrym ćwiczeniem wzmacniającym branie odpowiedzialności za swoje życie jest wypisanie czterech sytuacji: grupy spraw, na które masz wpływ i możesz je zmienić, grupy spraw, na które nie masz wpływu i nie starasz się ich zmienić, grupy spraw, na które nie masz wpływu, jednak mimo to działasz i grupy spraw, na które masz wpływ, ale nie podejmujesz działań. Zastanów się, w których z tych punktów mógłbyś zadziałać i jednak starać się o zmodyfikowanie sytuacji. Zostaw w spokoju rzeczy na które nie masz wpływu i nie podejmuj syzyfowej pracy w dążeniach do zmiany. Skup się na tym, co tu i teraz czyli na swojej teraźniejszości.

4. Zdystansuj się

Zawsze, kiedy nachodzą Cię myśli, że czegoś nie masz, pomyśl o cechach, którymi natura obdarzyła Cię hojniej niż innych. Złapanie dystansu do siebie pomaga odzyskać wewnętrzny „luz”, przełamuje sytuacje stresowe, sprawia, że punkt widzenia staje się bardziej klarowny, a człowiek nie przywiązuje tak wielkiej wagi do tego co myślą o nim inni.

Blondwłosa kobieta wącha czerwoną różę

5. Myśl pozytywnie i przełamuj wewnętrzne bariery

Dzięki pozytywnemu myśleniu będziesz mieć więcej energii do działania, przyszłe obowiązki przestaną Cie przerażać. Zmieni się także Twoje nastawienie do innych osób – nie będziesz się bać, że spotka Cię z ich strony jakaś przykrość. Staraj się wychodzić poza swoja strefę komfortu – pamiętaj, że tylko nowe sytuacje są w stanie podwyższyć Twoje poczucie własnej wartości. Przełamywanie barier to dobry trening dla odwagi – tylko dzięki codziennemu doświadczaniu czegoś nowego, uczysz się wzmacniać swoją świadomość, a to wiąże się z łatwiejszym nawiązywaniem kontaktów i swobodą w podejmowaniu decyzji.

Wzmocnienie wewnętrznej pewności siebie może przyczynić się do lepszej jakości życia, pozbycia się kompleksów i odnalezienia wewnętrznej harmonii. Tylko człowiek, który wie na co go stać jest w stanie stawić czoła rzeczywistości – dobrze jeśli takie przekonanie wypływa z jego odczuć, a nie jest tylko maską narzuconą w kontaktach z ludźmi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *